logo

Największe kontenerowce na świecie

kalafior Ciekawostki 3 lipca 2023 0
post-image

Kontenery stały się nieodłączną częścią globalnego handlu, umożliwiając transport towarów na skalę niespotykaną dotychczas. Dzięki nim możliwe jest skuteczne przemieszczanie ogromnych ilości towarów przez morza i oceany. W tym artykule przyjrzymy się największym kontenerowcom na świecie, które są prawdziwymi gigantami ładunków.

Kontenerowiec kontenery mobilne4

MSC Gülsün

Został wypuszczony na wody w 2019 roku i jest uważany za największy kontenerowiec na świecie. Zbudowany przez Samsung Heavy Industries w Korei Południowej, ten statek może pomieścić aż 23 756 TEU (Twenty-foot Equivalent Unit), co oznacza, że może zabrać na pokład ponad 23 tysiące standardowych kontenerów dwudziestostopowych. Ma imponującą długość wynoszącą 399 metrów i szerokość 61 metrów. MSC Gülsün jest wyposażony w zaawansowane technologie, które pozwalają na zwiększenie efektywności i ograniczenie wpływu na środowisko.

OOCL Hong Kong

Zbudowany w 2017 roku, jest jednym z największych kontenerowców na świecie. Wybudowany przez Samsung Heavy Industries, ten statek ma pojemność wynoszącą 21 413 TEU. Ma długość 399 metrów i szerokość 58,8 metra. OOCL Hong Kong jest wyposażony w zaawansowane systemy kontroli i monitoringu, aby zapewnić bezpieczeństwo ładunku i sprawdzać jak wygląda przewóz kontenerów podczas podróży przez morza.

COSCO Shipping Universe

Należący do chińskiego armatora COSCO Shipping Lines, jest kolejnym gigantem w świecie kontenerowców. Statek ten może pomieścić aż 21 237 TEU. Zbudowany w 2018 roku w stoczni Dalian w Chinach, ma długość 400 metrów i szerokość 58,6 metra. COSCO Shipping Universe jest przykładem innowacyjnej konstrukcji, która zapewnia efektywność paliwową i optymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej.

CMA CGM Antoine de Saint Exupéry

Wypuszczony na wody w 2018 roku, jest jednym z największych kontenerowców na świecie. Statek ten, zbudowany przez stocznię HHI w Korei Południowej, ma pojemność 20 954 TEU. Ma długość 400 metrów i szerokość 59 metrów. Antoine de Saint Exupéry jest wyposażony w zaawansowane technologie, takie jak systemy monitoringu i kontroli, aby zapewnić bezpieczeństwo ładunku i optymalne zarządzanie statkiem.

Madrid Maersk

Madrid Maersk, zbudowany w 2017 roku przez stocznię Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering w Korei Południowej, ma pojemność 20 568 TEU. Statek ten ma długość 399 metrów i szerokość 58,6 metra. Madrid Maersk został zaprojektowany z myślą o efektywności energetycznej, co pozwala na zmniejszenie emisji dwutlenku siarki i innych substancji szkodliwych dla środowiska.

Kontenerowiec kontenery mobilne1

Wraz z postępem technologicznym i rosnącym zapotrzebowaniem na transport morski, kontenery stają się coraz większe, a statki transportujące je stają się coraz potężniejsze. Dzięki tym gigantom ładunków światowy handel jest możliwy na niespotykaną skalę, umożliwiając skuteczne przemieszczanie towarów na długie dystanse. Optymalizacja transportu morskiego staje się niezwykle istotna, aby zapewnić efektywność i minimalizację wpływu na środowisko naturalne.

Napisz nam co o tym myślisz

Komentarz

Komentując, akceptujesz Politykę prywatności

Inspekcja kontenerów

Tajemnice kontenerów – jakie skarby można odkryć w trakcie rozładunku?

11 czerwca, 2023
Kontenery dla roznych branz

Kontenery jako galerie sztuki – nowe oblicze wystawiennictwa

3 lipca, 2023
Wyświetlenia: 51

Zgłębiaj swoją wiedzę o branży kontenerów

Na bieżąco poznawaj ciekawostki, sprawdzaj nasz poradnik oraz aktualną specjalistyczną wiedzę. Nasz portal wciąż się rozwija, rozrasta o nowe działy oraz artykuły – nie możesz tego przegapić. Poznaj świat kontenerów w całej okazałości!